Forum Forum gry Hidden and Dangerous 2 Strona Główna Forum gry Hidden and Dangerous 2
Klan PNC i nie tylko :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Najczęstsze problemy z grą

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum gry Hidden and Dangerous 2 Strona Główna -> Problemy/Problems
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STG
Gość






PostWysłany: Pon 14:54, 16 Kwi 2007    Temat postu: Najczęstsze problemy z grą

Standardowo Smile

SPIS TREŚCI



KONTAKT
ZWIĘKSZANIE PŁYNNOŚCI DZIAŁANIA GRY
WYDAJNOŚĆ DŹWIĘKU
WYDAJNOŚĆ GRAFIKI
KONTAKT
TRYB MULTIPLAYER (dla doświadczonych użytkowników)
GŁOSOWANIE
SERWERY DEDYKOWANE – POLECENIE exec
POLECENIE -cmd




1. KONTAKT



Ten plik readme zawiera zaktualizowane informacje oraz porady, które mogą zastąpić niektóre dane z instrukcji.



W celu uzyskania dalszych informacji na temat H&D2, prosimy odwiedzić:



[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]



Kontakt z Pomocą Techniczną:



Prosimy przeczytać stosowną sekcję w instrukcji do gry.



2. ZWIĘKSZANIE PŁYNNOŚCI DZIAŁANIA GRY



Jeśli doświadczasz pogorszenia prędkości działania gry, zalecamy zmniejszenie ilości wyświetlanych detali w opcjach gry (szczegółowo opisanych w instrukcji).



Aby dalej zwiększyć prędkość działania kosztem jakości, należy zmienić następujące opcje w programie Setup H&D2:



Włącz opcję Hardware Transform and Lighting.

Włącz opcję Compressed Texture Quality.

Wyłącz opcję Truecolour Texture Quality/Size.

Wyłącz opcję Fullscene Antialiasing (FSAA)

Wyłącz opcję Software Mixing Only (zalecane dla rodziny kart firmy Creative).

Wyłącz opcję Clip Always



Aby uruchomić program Setup, wybierz ikonę z Menu Start Windows (domyślnie w 'Programy\Illusion Softworks\Hidden & Dangerous 2\Setup'). Opcja wciśnięta i podświetlona oznacza włączoną opcję.



3. WYDAJNOŚĆ DŹWIĘKU



Jeśli doświadczasz problemów z dźwiękiem podczas gry, prosimy o upewnienie się, czy masz zainstalowane najnowsze sterowniki dla danego modelu karty dźwiękowej oraz sprawdzenie, czy sterowniki te są kompatybilne z DirectX 8.1 (lub nowszymi). H&D2 może nie obsługiwać niektórych modeli kart pewnych firm.



Jeśli doświadczasz ”czkawki” lub też innych zakłóceń odtwarzanego dźwięku/muzyki w grze, prosimy zmienić następujące opcje w programie Setup H&D2:



Wyłącz opcję EAX

Włącz opcję Software Mixing Only.



Aby uruchomić program Setup, wybierz ikonę z Menu Start Windows (domyślnie w 'Programy\Illusion Softworks\Hidden & Dangerous 2\Setup'). Opcja wciśnięta i podświetlona oznacza włączoną opcję.



4. WYDAJNOŚĆ GRAFIKI



Jeśli doświadczasz problemów z grafiką w grze, prosimy o upewnienie się, czy masz zainstalowane najnowsze sterowniki dla danego modelu karty graficznej oraz sprawdzenie, czy sterowniki te są kompatybilne z DirectX 8.1 (lub nowszymi). H&D2 może nie obsługiwać niektórych modeli kart pewnych firm.



Poniżej znajdują się opcję z programu Setup gry H&D2, które mogę pomóc w rozwiązaniu ewentualnych problemów. Zalecamy zastosowanie się do tych opcji w wypadku posiadania karty o małej ilości graficznej pamięci RAM.



Aby uruchomić program Setup, wybierz ikonę z Menu Start Windows (domyślnie w 'Programy\Illusion Softworks\Hidden & Dangerous 2\Setup'). Opcja wciśnięta i podświetlona oznacza włączoną opcję.



Opcja Texture Quality/Size (Jakość/Wielkość tekstur) odnosi się bezpośrednio do ilości pamięci na Twoim komputerze. Jeśli będziesz doświadczać problemów z grafiką w grze, zastosuj następującą konfigurację:



Wyłącz opcję Fullscene Antialiasing (FSAA).

Wyłącz opcję Truecolour Texture Quality.

Włącz opcję Compressed Texture Quality.



Inne opcje:



Zmniejsz rozdzielczość, w jakiej pracuje gra.

Uruchamiaj grę w trybie pełnoekranowym, a nie w oknie.

Wyłącz opcję Triple Buffering przy graniu na pełnym ekranie.

Zastosuj paletę 16-bitową (w przeciwności do 32-bitowej) przy grze na pełnym ekranie.



Uwagi:



Starsze karty graficzne wybranie 16-bitowej palety kolorów może wymusić na karcie użycie 16-bitowego bufora głębokości zamiast 24-bitowego, co może spowodować błędy w wyświetlanym obrazie.



Przy wybranej 16-bitowej palecie kolorów i wyłączonej kompresji tekstur, gra będzie tworzyć pliki w katalogu MAPS do objętości około 400 MB, używając tym samym maksymalnej wymaganej wolnej objętości dysku przez grę, tj. 2,4GB.



Jeśli doświadczasz zakłóceń wyświetlanego obrazu:



> Włącz opcję Vertical Synch.

> Włącz opcję Clip Always (zalecane szczególnie przy kartach ATI ).



Użytkownicy kart graficznych ATI:



Możecie spotkać się ze znacznym spowolnieniem wyświetlanej grafiki na kartach ATI Radeon 7200, 7500, 8500 przy DirectX 8 lub też ATI Radeon 9700Pro przy DirectX 9. Prawdopodobnie przyczyna tkwi w sterownikach Catalyst w wersji 3.5, 3.6 oraz 3.7. Ostatnią poprawnie działającą wersją sterowników Catalyst jest wersja 3.4.



5. KONTAKT



Ten plik readme zawiera zaktualizowane informacje oraz porady, które mogą zastąpić niektóre dane z instrukcji.



W celu uzyskania dalszych informacji na temat H&D2, prosimy odwiedzić:



[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]



Kontakt z Pomocą Techniczną:



Prosimy przeczytać stosowną sekcję w instrukcji do gry.





6. TRYB MULTIPLAYER (dla doświadczonych użytkowników)



Hidden & Dangerous 2 może być uruchomione w wierszu poleceń DOS i jako serwer dedykowany, oto przykłady wiersza poleceń (proszę nie wpisywać cudzysłowia: ” ” ):



“hd2ds.exe”

Uruchamia serwer dedykowany H&D 2.



“hd2ds.exe –cmd –exec runserver.txt”

Uruchamia konsolę poleceń H&D 2 oraz wykonuje polecenia z pliku runserver.txt (lub dowolnego pliku tekstowego zawierającego polecenia dla H&D 2).



“hd2ds.exe -cmd -sessionname testgame -style deathmatch -mapname normandy3 -dedicated 1 –server”

Uruchamia program i wykonuje komendy wpisane z wiesza poleceń DOS, tak jak na poniższym przykładzie.



UWAGA: Składnia poleceń jest następująca: "hd2ds.exe -cmd [-polecenie zmienna] [-polecenie zmienna]”.



UWAGA: Po uruchomieniu “hd2ds.exe” do otwarcia konsoli poleceń serwera dedykowanego, użyj komendy “listmaps” by wyświetlić nazwę map dla rozgrywki multiplayer w takiej pisowni, jaka musi być stosowana przy wpisywaniu poleceń lub tworzenia pliku wsadowego z tymi poleceniami (patrz punkt 4).





Komendy oraz ich zmienne, które można wpisać do skonfigurowania rozgrywki multiplayer znajdują się w tabeli poniżej.



Komenda
Opis
Dozwolone zmienne
Przykład

maxclients
wyznacza maksymalną ilość graczy
liczba całkowita
maxclients 10

maxianctivity
wyrzuca gracza jeśli nie jest aktywny – tzn. nie gra (domyślnie 300 seconds; 0 wyłącza opcję]
liczba całkowita
maxinactivity 250

maxfreq
ustawia częstotliwość pracy, domyślnie 50 (nie mniej niż 20)
liczba całkowita
maxfreq 35

maxping
ustawia maksymalną wartość dozwolonego pingu (0 wyłącza opcję)
liczba całkowita
maxping 200

pointlimit
wyznacza limit punktów do ukończenia tury
liczba całkowita
pointlimit 30

roundlimit
wyznacza limit minut do ukończenia tury
liczba całkowita
roundlimit 5

roundcount
wyznacza ilość tur przed zmianą mapy
liczba całkowita
roundcount 3

warmup
wyznacza okres przygotowywawczy [w sekundach].
liczba całkowita
warmup 10

respawntime
wyznacza czas do ponownego pojawienia się w grze (respawn) w sekondach. Odliczanie w trybie deathmatch jest indywidualne. W innych trybach gracze pojawiają się grupowo.
liczba całkowita
respawntime 10

allowrespawn
pozwala na opcję ponownego pojawienia się w grze (respawn)
0 - wyłączone,

1 -włączone
allowrespawn 1

allowvehicles
włącza/wyłącza pojazdy w grze (po zakończeniu tury)
0 - wyłączone,

1 -włączone
allowvehicles 0

friendlyfire
określa czy broń będzie ranić członków własnej drużyny
0 - wyłączone,

1 -włączone
friendlyfire 0

autoteambalance
włącza zbalansowanie drużyn
0 - wyłączone,

1 -włączone
autoteambalance 1

spawnprotection
określa czas przez jaki nowopojawiający się na mapie gracz będzie nietykalny (ale też i niezdolny do ataku)
liczba całkowita
spawnprotection 5

3rdpersonview
włącza/wyłącza widok z 3-ciej osoby
0 - wyłączone,

1 -włączone
3rdpersionview 1

inversedamage
określa procentową karę (uszkodzenia) za zranienie członka własnej drużyny
liczba całkowita
inversdamage 200

fallingdmg
określa czy upadek powoduje uszkodzenia
0 - wyłączone,

1 -włączone
fallingdmg 1

voicechat
ta komenda utworzy serwer z obsługą czatu głosowego
0 - wyłączone,

1 -włączone
voicechat 0

mapname
ta komenda doda mapy do listy aktywnej (mapa musi być przystosowana do danego trybu rozgrywki)
nazwa katalogu w którym znajduje się mapa
mapname normandy3_mp_zone

style
określa tryb rozgrywki (musi być wybrany przed komendą mapname)
deathmatch lub occupation lub objectives
style deathmatch

domain
określa czy gra będzie toczyć się przez sieć czy też Internet
local lub internet
domain internet

sessionname
określa nazwę sesji gry
ciąg znaków
sessionname TestGame

help
wyświetla listę komend

help

exec
uruchamia polecenie z pliku tekstowego (patrz punkt 4)
nazwa pliku
exec runserver.txt

server
tworzy serwer

server

autorestart
automatyczne ponowne startowanie serwera po awarii (musi być wpisana przed jego utworzeniem)
0 - wyłączone,

1 -włączone
autorestart 1

dedicated
określa serwer jako dedykowany (taki serwer służy jedynie do hostowani rozgrywki, nie można na nim grać)
0 - wyłączone,

1 -włączone
dedicated 1

join
łączy komputer do wybranego serwera
adres IP serwera
join 198.235.12.65

password
hasło
ciąg znaków
password hd2

adminpass
ustawia hasło administratora
ciąg znaków
adminpass hd2admin

adminlogin
logowanie jako admin na serwer
ciąg znaków
adminlogin hd2admin

svcmd
zdalne uruchomienie komendy na serwerze
ciąg znaków
svcmd nextmap




Dodatkowo można wydawać komendy podczas rozgrywki multiplayer za pomocą konsoli dostępnej pod klawiszem tyldy (~). Po wpisaniu komendy wciśnij ENTER by ją wykonać.



Komenda
Opis
Dozwolone zmienne
Przykład

listmaps
wyświetla listę nazw dostępnych map

listmaps

say
wysyła wiadomość do wszystkich graczy
ciąg znaków
say hello

sayteam
wysyła wiadomość członkom twojej drużyny
ciąg znaków
sayteam hi

asay
wysyła wiadomość jako administrator
ciąg znaków
asay hi

vote
rozpoczyna głosowanie nad ustawieniami rozgrywki (patrz punkt 3)
komenda oraz jej zmienna
vote roundcount 10

voteyes
oddaje głos na TAK

voteyes

listplayers
wyświetla listę nazw i numerów porządkowych graczy podłączonych do serwera

listplayers

kickplayer
wyrzuca gracza z rozgrywki
nazwa gracza lub jego numer porządkowy
kickplayer 10

nextmap
rozpoczyna nową rundę na następnej mapie z listy lub zadanej mapie
bez zmiennej lub nazwa mapy
nextmap; nextmap Normandy3

removemap
usuwa daną mapę z listy
nazwa mapy
removemap Normandy3

restart
ponownie uruchamia daną rundę

restart

port
ustawia port komunikacyjny; zostanie wybrany port o danym numerze oraz następny o numerze większym o 1; zastosowany będie protokół UDP/IP
liczba całkowita
port 12000 (oznacza, że w użyciu będą porty 12000 i 12001)

quit
wyłącza konsolę serwera dedykowanego

quit






7. GŁOSOWANIE



Głosowanie może zostać rozpoczęte przez serwer lub przez klientów; można głosować nad następującymi komendami:



pointlimit

roundlimit

roundcount

warmup

respawntime

allowrespawn

friendlyfire

autoteambalance

3rdpersonview

inversedamage

spawnprotection

fallingdmg

restart

nextmap

kickplayer



Składnia głosowania: “vote” + “komenda” + “zmienne”, np.: vote respawntime 10



Po wpisaniu, na wszystkich komputerach pokaże się tekst: “respawntime 10 – voting initialised” i gracze będą mieli 15 sekund na wpisanie “voteyes” jeśli się zgadzają. Jeśli więcej niż połowa graczy zagłosuje na ”tak”, zmiana zostanie dokonana na serwerze.



Na raz może odbywać się tylko jedne głosowanie, więc do upływu 15 sekund czasu na zagłosowanie nad “respawntime 10” żadne nowe głosowanie nie może być zainicjowane.



8. SERWERY DEDYKOWANE – POLECENIE exec



Polecenie exec może być użyte do uruchamiania plików wsadowych z komendami, w celu szybszego uruchamiania serwerów dedykowanych z wiersza poleceń DOS.



Na przykład: utworzono dwa pliki tekstowe:



Nazwa pliku: server-occupation.txt



z poleceniami:



sessionname testserver

style occupation

mapname normandy3

mapname africa2

domain internet

dedicated 1

server



oraz



Nazwa pliku: server-objectives.txt



z poleceniami:



sessionname testserver

style objectives

mapname africa3

mapname normandy1

domain internet

dedicated 1

server



UWAGA: Przy sporządzaniu listy – należy zostawić wolną linię po ostatniej komendzie (np. jak w tym przykładzie wcisnąć ENTER po wpisaniu ostatniej komendy “server”).



Są dwie metody tworzenia serwera za pomocą tychże plików.



Otwórz okno konsoli poleceń serwera dedykowanego wpisując “hd2ds.exe” w wierszu poleceń DOS.
Następnie wpisz “exec server-objectives.txt" lub "exec server-occupation.txt” by uruchomić wybrany serwer.


Innym sposobem (bez stosowania konsoli) jest wpisanie "hd2ds.exe –cmd -exec server-objectives.txt" w wierszu poleceń DOS.



9. POLECENIE -cmd



Przykład użycia: “hd2ds.exe -cmd -sessionname testgame -style occupation –mapname normandy3 -dedicated 1 –server”



Polecenie -cmd nie otworzy konsoli poleceń serwera dedykowanego pozwalając na dalsze wpisywanie komend poprzez następującą składnię: "hd2ds.exe -cmd [-polecenie zmienna] [-polecenie zmienna]”.
Powrót do góry
Longbow
Generał [ADMIN]



Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Wto 13:06, 17 Kwi 2007    Temat postu:

Dzieki STG napewno sie przyda, tak jak wczesniej polecam abyscie sobie to drukneli Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Skinner
Gość






PostWysłany: Wto 10:49, 17 Sie 2010    Temat postu: Jak otworzyć

Jak otworzyć wiersz poleceń dos tzn gdzie on jest ?
Powrót do góry
Riley
Szeregowy



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:38, 05 Lut 2011    Temat postu:

Przyda sie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum gry Hidden and Dangerous 2 Strona Główna -> Problemy/Problems
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin