Forum gry Hidden and Dangerous 2
Klan PNC i nie tylko :)
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum gry Hidden and Dangerous 2 Strona Główna
->
Problemy/Problems
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Multiplayer
----------------
Galeria/Gallery
Ogłoszenia/Notices
Spotkania
H&D 2
----------------
Problemy/Problems
Hyde park
Serwery/Servers
Download
Inne gry
----------------
Screenshoty
Info
Problemy
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Riley
Wysłany: Sob 15:38, 05 Lut 2011
Temat postu:
Przyda sie
Skinner
Wysłany: Wto 10:49, 17 Sie 2010
Temat postu: Jak otworzyć
Jak otworzyć wiersz poleceń dos tzn gdzie on jest ?
Longbow
Wysłany: Wto 13:06, 17 Kwi 2007
Temat postu:
Dzieki STG napewno sie przyda, tak jak wczesniej polecam abyscie sobie to drukneli
STG
Wysłany: Pon 14:54, 16 Kwi 2007
Temat postu: Najczęstsze problemy z grą
Standardowo
SPIS TREŚCI
KONTAKT
ZWIĘKSZANIE PŁYNNOŚCI DZIAŁANIA GRY
WYDAJNOŚĆ DŹWIĘKU
WYDAJNOŚĆ GRAFIKI
KONTAKT
TRYB MULTIPLAYER (dla doświadczonych użytkowników)
GŁOSOWANIE
SERWERY DEDYKOWANE – POLECENIE exec
POLECENIE -cmd
1. KONTAKT
Ten plik readme zawiera zaktualizowane informacje oraz porady, które mogą zastąpić niektóre dane z instrukcji.
W celu uzyskania dalszych informacji na temat H&D2, prosimy odwiedzić:
www.hidden-and-dangerous.com
www.gathering.com
www.illusionsoftworks.com
www.take2games.com
Kontakt z Pomocą Techniczną:
Prosimy przeczytać stosowną sekcję w instrukcji do gry.
2. ZWIĘKSZANIE PŁYNNOŚCI DZIAŁANIA GRY
Jeśli doświadczasz pogorszenia prędkości działania gry, zalecamy zmniejszenie ilości wyświetlanych detali w opcjach gry (szczegółowo opisanych w instrukcji).
Aby dalej zwiększyć prędkość działania kosztem jakości, należy zmienić następujące opcje w programie Setup H&D2:
Włącz opcję Hardware Transform and Lighting.
Włącz opcję Compressed Texture Quality.
Wyłącz opcję Truecolour Texture Quality/Size.
Wyłącz opcję Fullscene Antialiasing (FSAA)
Wyłącz opcję Software Mixing Only (zalecane dla rodziny kart firmy Creative).
Wyłącz opcję Clip Always
Aby uruchomić program Setup, wybierz ikonę z Menu Start Windows (domyślnie w 'Programy\Illusion Softworks\Hidden & Dangerous 2\Setup'). Opcja wciśnięta i podświetlona oznacza włączoną opcję.
3. WYDAJNOŚĆ DŹWIĘKU
Jeśli doświadczasz problemów z dźwiękiem podczas gry, prosimy o upewnienie się, czy masz zainstalowane najnowsze sterowniki dla danego modelu karty dźwiękowej oraz sprawdzenie, czy sterowniki te są kompatybilne z DirectX 8.1 (lub nowszymi). H&D2 może nie obsługiwać niektórych modeli kart pewnych firm.
Jeśli doświadczasz ”czkawki” lub też innych zakłóceń odtwarzanego dźwięku/muzyki w grze, prosimy zmienić następujące opcje w programie Setup H&D2:
Wyłącz opcję EAX
Włącz opcję Software Mixing Only.
Aby uruchomić program Setup, wybierz ikonę z Menu Start Windows (domyślnie w 'Programy\Illusion Softworks\Hidden & Dangerous 2\Setup'). Opcja wciśnięta i podświetlona oznacza włączoną opcję.
4. WYDAJNOŚĆ GRAFIKI
Jeśli doświadczasz problemów z grafiką w grze, prosimy o upewnienie się, czy masz zainstalowane najnowsze sterowniki dla danego modelu karty graficznej oraz sprawdzenie, czy sterowniki te są kompatybilne z DirectX 8.1 (lub nowszymi). H&D2 może nie obsługiwać niektórych modeli kart pewnych firm.
Poniżej znajdują się opcję z programu Setup gry H&D2, które mogę pomóc w rozwiązaniu ewentualnych problemów. Zalecamy zastosowanie się do tych opcji w wypadku posiadania karty o małej ilości graficznej pamięci RAM.
Aby uruchomić program Setup, wybierz ikonę z Menu Start Windows (domyślnie w 'Programy\Illusion Softworks\Hidden & Dangerous 2\Setup'). Opcja wciśnięta i podświetlona oznacza włączoną opcję.
Opcja Texture Quality/Size (Jakość/Wielkość tekstur) odnosi się bezpośrednio do ilości pamięci na Twoim komputerze. Jeśli będziesz doświadczać problemów z grafiką w grze, zastosuj następującą konfigurację:
Wyłącz opcję Fullscene Antialiasing (FSAA).
Wyłącz opcję Truecolour Texture Quality.
Włącz opcję Compressed Texture Quality.
Inne opcje:
Zmniejsz rozdzielczość, w jakiej pracuje gra.
Uruchamiaj grę w trybie pełnoekranowym, a nie w oknie.
Wyłącz opcję Triple Buffering przy graniu na pełnym ekranie.
Zastosuj paletę 16-bitową (w przeciwności do 32-bitowej) przy grze na pełnym ekranie.
Uwagi:
Starsze karty graficzne wybranie 16-bitowej palety kolorów może wymusić na karcie użycie 16-bitowego bufora głębokości zamiast 24-bitowego, co może spowodować błędy w wyświetlanym obrazie.
Przy wybranej 16-bitowej palecie kolorów i wyłączonej kompresji tekstur, gra będzie tworzyć pliki w katalogu MAPS do objętości około 400 MB, używając tym samym maksymalnej wymaganej wolnej objętości dysku przez grę, tj. 2,4GB.
Jeśli doświadczasz zakłóceń wyświetlanego obrazu:
> Włącz opcję Vertical Synch.
> Włącz opcję Clip Always (zalecane szczególnie przy kartach ATI ).
Użytkownicy kart graficznych ATI:
Możecie spotkać się ze znacznym spowolnieniem wyświetlanej grafiki na kartach ATI Radeon 7200, 7500, 8500 przy DirectX 8 lub też ATI Radeon 9700Pro przy DirectX 9. Prawdopodobnie przyczyna tkwi w sterownikach Catalyst w wersji 3.5, 3.6 oraz 3.7. Ostatnią poprawnie działającą wersją sterowników Catalyst jest wersja 3.4.
5. KONTAKT
Ten plik readme zawiera zaktualizowane informacje oraz porady, które mogą zastąpić niektóre dane z instrukcji.
W celu uzyskania dalszych informacji na temat H&D2, prosimy odwiedzić:
www.hidden-and-dangerous.com
www.gathering.com
www.illusionsoftworks.com
www.take2games.com
Kontakt z Pomocą Techniczną:
Prosimy przeczytać stosowną sekcję w instrukcji do gry.
6. TRYB MULTIPLAYER (dla doświadczonych użytkowników)
Hidden & Dangerous 2 może być uruchomione w wierszu poleceń DOS i jako serwer dedykowany, oto przykłady wiersza poleceń (proszę nie wpisywać cudzysłowia: ” ” ):
“hd2ds.exe”
Uruchamia serwer dedykowany H&D 2.
“hd2ds.exe –cmd –exec runserver.txt”
Uruchamia konsolę poleceń H&D 2 oraz wykonuje polecenia z pliku runserver.txt (lub dowolnego pliku tekstowego zawierającego polecenia dla H&D 2).
“hd2ds.exe -cmd -sessionname testgame -style deathmatch -mapname normandy3 -dedicated 1 –server”
Uruchamia program i wykonuje komendy wpisane z wiesza poleceń DOS, tak jak na poniższym przykładzie.
UWAGA: Składnia poleceń jest następująca: "hd2ds.exe -cmd [-polecenie zmienna] [-polecenie zmienna]”.
UWAGA: Po uruchomieniu “hd2ds.exe” do otwarcia konsoli poleceń serwera dedykowanego, użyj komendy “listmaps” by wyświetlić nazwę map dla rozgrywki multiplayer w takiej pisowni, jaka musi być stosowana przy wpisywaniu poleceń lub tworzenia pliku wsadowego z tymi poleceniami (patrz punkt 4).
Komendy oraz ich zmienne, które można wpisać do skonfigurowania rozgrywki multiplayer znajdują się w tabeli poniżej.
Komenda
Opis
Dozwolone zmienne
Przykład
maxclients
wyznacza maksymalną ilość graczy
liczba całkowita
maxclients 10
maxianctivity
wyrzuca gracza jeśli nie jest aktywny – tzn. nie gra (domyślnie 300 seconds; 0 wyłącza opcję]
liczba całkowita
maxinactivity 250
maxfreq
ustawia częstotliwość pracy, domyślnie 50 (nie mniej niż 20)
liczba całkowita
maxfreq 35
maxping
ustawia maksymalną wartość dozwolonego pingu (0 wyłącza opcję)
liczba całkowita
maxping 200
pointlimit
wyznacza limit punktów do ukończenia tury
liczba całkowita
pointlimit 30
roundlimit
wyznacza limit minut do ukończenia tury
liczba całkowita
roundlimit 5
roundcount
wyznacza ilość tur przed zmianą mapy
liczba całkowita
roundcount 3
warmup
wyznacza okres przygotowywawczy [w sekundach].
liczba całkowita
warmup 10
respawntime
wyznacza czas do ponownego pojawienia się w grze (respawn) w sekondach. Odliczanie w trybie deathmatch jest indywidualne. W innych trybach gracze pojawiają się grupowo.
liczba całkowita
respawntime 10
allowrespawn
pozwala na opcję ponownego pojawienia się w grze (respawn)
0 - wyłączone,
1 -włączone
allowrespawn 1
allowvehicles
włącza/wyłącza pojazdy w grze (po zakończeniu tury)
0 - wyłączone,
1 -włączone
allowvehicles 0
friendlyfire
określa czy broń będzie ranić członków własnej drużyny
0 - wyłączone,
1 -włączone
friendlyfire 0
autoteambalance
włącza zbalansowanie drużyn
0 - wyłączone,
1 -włączone
autoteambalance 1
spawnprotection
określa czas przez jaki nowopojawiający się na mapie gracz będzie nietykalny (ale też i niezdolny do ataku)
liczba całkowita
spawnprotection 5
3rdpersonview
włącza/wyłącza widok z 3-ciej osoby
0 - wyłączone,
1 -włączone
3rdpersionview 1
inversedamage
określa procentową karę (uszkodzenia) za zranienie członka własnej drużyny
liczba całkowita
inversdamage 200
fallingdmg
określa czy upadek powoduje uszkodzenia
0 - wyłączone,
1 -włączone
fallingdmg 1
voicechat
ta komenda utworzy serwer z obsługą czatu głosowego
0 - wyłączone,
1 -włączone
voicechat 0
mapname
ta komenda doda mapy do listy aktywnej (mapa musi być przystosowana do danego trybu rozgrywki)
nazwa katalogu w którym znajduje się mapa
mapname normandy3_mp_zone
style
określa tryb rozgrywki (musi być wybrany przed komendą mapname)
deathmatch lub occupation lub objectives
style deathmatch
domain
określa czy gra będzie toczyć się przez sieć czy też Internet
local lub internet
domain internet
sessionname
określa nazwę sesji gry
ciąg znaków
sessionname TestGame
help
wyświetla listę komend
help
exec
uruchamia polecenie z pliku tekstowego (patrz punkt 4)
nazwa pliku
exec runserver.txt
server
tworzy serwer
server
autorestart
automatyczne ponowne startowanie serwera po awarii (musi być wpisana przed jego utworzeniem)
0 - wyłączone,
1 -włączone
autorestart 1
dedicated
określa serwer jako dedykowany (taki serwer służy jedynie do hostowani rozgrywki, nie można na nim grać)
0 - wyłączone,
1 -włączone
dedicated 1
join
łączy komputer do wybranego serwera
adres IP serwera
join 198.235.12.65
password
hasło
ciąg znaków
password hd2
adminpass
ustawia hasło administratora
ciąg znaków
adminpass hd2admin
adminlogin
logowanie jako admin na serwer
ciąg znaków
adminlogin hd2admin
svcmd
zdalne uruchomienie komendy na serwerze
ciąg znaków
svcmd nextmap
Dodatkowo można wydawać komendy podczas rozgrywki multiplayer za pomocą konsoli dostępnej pod klawiszem tyldy (~). Po wpisaniu komendy wciśnij ENTER by ją wykonać.
Komenda
Opis
Dozwolone zmienne
Przykład
listmaps
wyświetla listę nazw dostępnych map
listmaps
say
wysyła wiadomość do wszystkich graczy
ciąg znaków
say hello
sayteam
wysyła wiadomość członkom twojej drużyny
ciąg znaków
sayteam hi
asay
wysyła wiadomość jako administrator
ciąg znaków
asay hi
vote
rozpoczyna głosowanie nad ustawieniami rozgrywki (patrz punkt 3)
komenda oraz jej zmienna
vote roundcount 10
voteyes
oddaje głos na TAK
voteyes
listplayers
wyświetla listę nazw i numerów porządkowych graczy podłączonych do serwera
listplayers
kickplayer
wyrzuca gracza z rozgrywki
nazwa gracza lub jego numer porządkowy
kickplayer 10
nextmap
rozpoczyna nową rundę na następnej mapie z listy lub zadanej mapie
bez zmiennej lub nazwa mapy
nextmap; nextmap Normandy3
removemap
usuwa daną mapę z listy
nazwa mapy
removemap Normandy3
restart
ponownie uruchamia daną rundę
restart
port
ustawia port komunikacyjny; zostanie wybrany port o danym numerze oraz następny o numerze większym o 1; zastosowany będie protokół UDP/IP
liczba całkowita
port 12000 (oznacza, że w użyciu będą porty 12000 i 12001)
quit
wyłącza konsolę serwera dedykowanego
quit
7. GŁOSOWANIE
Głosowanie może zostać rozpoczęte przez serwer lub przez klientów; można głosować nad następującymi komendami:
pointlimit
roundlimit
roundcount
warmup
respawntime
allowrespawn
friendlyfire
autoteambalance
3rdpersonview
inversedamage
spawnprotection
fallingdmg
restart
nextmap
kickplayer
Składnia głosowania: “vote” + “komenda” + “zmienne”, np.: vote respawntime 10
Po wpisaniu, na wszystkich komputerach pokaże się tekst: “respawntime 10 – voting initialised” i gracze będą mieli 15 sekund na wpisanie “voteyes” jeśli się zgadzają. Jeśli więcej niż połowa graczy zagłosuje na ”tak”, zmiana zostanie dokonana na serwerze.
Na raz może odbywać się tylko jedne głosowanie, więc do upływu 15 sekund czasu na zagłosowanie nad “respawntime 10” żadne nowe głosowanie nie może być zainicjowane.
8. SERWERY DEDYKOWANE – POLECENIE exec
Polecenie exec może być użyte do uruchamiania plików wsadowych z komendami, w celu szybszego uruchamiania serwerów dedykowanych z wiersza poleceń DOS.
Na przykład: utworzono dwa pliki tekstowe:
Nazwa pliku: server-occupation.txt
z poleceniami:
sessionname testserver
style occupation
mapname normandy3
mapname africa2
domain internet
dedicated 1
server
oraz
Nazwa pliku: server-objectives.txt
z poleceniami:
sessionname testserver
style objectives
mapname africa3
mapname normandy1
domain internet
dedicated 1
server
UWAGA: Przy sporządzaniu listy – należy zostawić wolną linię po ostatniej komendzie (np. jak w tym przykładzie wcisnąć ENTER po wpisaniu ostatniej komendy “server”).
Są dwie metody tworzenia serwera za pomocą tychże plików.
Otwórz okno konsoli poleceń serwera dedykowanego wpisując “hd2ds.exe” w wierszu poleceń DOS.
Następnie wpisz “exec server-objectives.txt" lub "exec server-occupation.txt” by uruchomić wybrany serwer.
Innym sposobem (bez stosowania konsoli) jest wpisanie "hd2ds.exe –cmd -exec server-objectives.txt" w wierszu poleceń DOS.
9. POLECENIE -cmd
Przykład użycia: “hd2ds.exe -cmd -sessionname testgame -style occupation –mapname normandy3 -dedicated 1 –server”
Polecenie -cmd nie otworzy konsoli poleceń serwera dedykowanego pozwalając na dalsze wpisywanie komend poprzez następującą składnię: "hd2ds.exe -cmd [-polecenie zmienna] [-polecenie zmienna]”.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par
HEDONISM
Regulamin